Логопе́дія — наука про порушення мовлення, методи їх попередження, виявлення й усунення засобами спеціального навчання й виховання. Логопедія вивчає причини, механізми, симптоматику, перебіг, структуру порушень мовленнєвої комунікації, системи корекційного впливу. Об'єктом логопедії є людина з порушеннями мовлення.
Термін «логопедія» походить від грец. logos — «слово», «мова» та грец. paideia — «навчання».
Логопедія поряд з олігофренопедагогікою, тифлопедагогікою, сурдопедагогікою є галуззю спеціальної педагогіки (дефектології). Вона міцно пов'язана з мовознавством, медициною, а методи логопедії використовують спільно з іншими дефектологічними методами. Структура логопедії включає логопедію дошкільну, шкільну, а також логопедію підлітків і дорослих.
Мета логопедії — розробка системи подолання і профілактики мовних розладів, а також вивчення, навчання, виховання людей з порушеннями мовлення, зокрема такими як заїкання, алалія, дислалії, афазія, дизартрія.
ЛОГОПЕДИЧНІ ІГРИ ТА ВПРАВИ
Ігри та вправи на розвиток слухової уваги, сприймання, пам'яті
“Де плескали в долоні?”. Дитина стоїть посеред кімнати з заплющеними очима. Ви тихенько станьте в будь-якому кутку кімнати, та плесніть в долоні. Дитина, не відкриваючи очі повинна вказати напрямок, звідки вона почула сплеск.
“Вгадай, хто покликав”. В цій грі беруть участь не менше 3 дітей або членів сімўї. Дитина стоїть посеред кімнати з заплющеними очима. Хто-небудь з іших гравців повинен покликати її. Дитина відгадує, хто саме її покликав.
“Доручення”. Дитина сидить на відстані 5-6 м від дорослого . У вас на столі покладені різні іграшки. Ви чітко, середньої сили голосом звертається до дитини: “Візьми м’ячик і поклади його на килим” або: “Візьми зайчика і посади його на стілець” і т.д. Потім даєте завдання вже тихим голосом.
“Ехо”. Дитина тихо сидить на ігровому майданчику чи в кімнаті. Ви пропонуєте їй слухати уважно, та повторювати за вами слово. Важливо навчити дитину вслуховуватися в звучання слів, тому намагайтеся говорити слова неголосно, пошепки. Необхідно дотримуватись принципу від простого до складного: насамперед добирати слова, не схожі за звуковим складом (Аня, кіт, стрибай, веселий, швидко), а потім – близькі за звучанням, але різні за змістом (Оля, Коля, сам, там, син, лин).
“Запам’ятай слова”. На столі під серветкою лежать предметні картинки або іграшки. Ви пропонуєте дитині послухати два-три слова-назви, запам’ятати їх, а потім знайти на столі відповідні картинки (іграшки).
“Слухаємо музику”. Дуже велике значення для розвитку слухового сприймання має слухання музики. Тому рекомендується проводити , так звані, музичні хвилинки. Під час них ви пропонуєте дитині сісти або лягти на килим, бажано з заплющеними очима, що допомагає розслабитися і не реагувати на зорові подразники, а зосередити свою увагу на джерело звуку.
|
Ігри та вправи на розвиток фонематичного сприймання
“Повтори!”. Запропонуйте дитині повторити за вами склади
“Ланцюжок слів”. Запропонуйте дитині повторити за вами ряди слів, різних за значенням, але схожих за звуковим складом:
“Назви слово!”. Запропонуйте дитині вибрати серед інших слів, та назвати лише те, яке починається на певний звук:
“Знайди спільний звук!”. Запропонуйте дитині визначити, який однаковий звук є в декількох різних словах. При вимовлянні слів чітко виділяйте даний звук силою голосу, наприклад: “о-о-о-осінь”, “о-о-о-окунь”, “о-о-о-овочі”
- Оля, осінь, овочі, окунь - [о]
|
Ігри та вправи на розвиток дихання
“Язичок-футболіст”. Як і в попередній вправі треба забити мяч у ворота, але тепер з допомогою язика. Дитина повинна посміхнутися та покласти широкий язик на нижню губу, і, неначе вимовляючи звук [ф] дути на кінчик язика.
“Літак”. На кінчик носа покласти шматочок паперу або вати. Відкрити рот, широкий язик покласти на верхню губу, бокові краї язика притиснуті. Повітряний струмінь виходить посередині язика. Дитина повинна сильно подути, так, щоб “літак” полетів вгору.
“Пелюстки”. Покладіть на долоню справжні або вирізані з паперу невеличкі пелюстки квітки. Запропонуйте дитині подути, щоб пелюски злетіли з вашої долоні.
“Кораблик”. Налийте у миску воду. Зробіть паперовий або пенопластовий кораблик, та покладіть його на воду. Запропонуйте дитині подути на кораблик спочатку довгим струменем повітря, наче вимовляючи зхвук “ф”, а потім преривчасто, наче вимовляючи звук “п-п-п-п”.
|
Ігри та вправи на подолання заікання
«Пташка махає крильцями». Підняти руки нагору, і виконувати махи руками.
«Допоможемо мамі» Помахати розслабленими кистями рук біля підлоги, імітуючи полоскання білизни. Стати рівно, розвести руки в сторони до рівня плечей і «упустити» розслаблені руки у вихідне положення.
«Стряхнемо водичку з рук». Струснути розслабленими кистями рук, начебто струшуючи краплі води. Нахилити голову вперед, назад, праворуч, ліворуч, а потім виконати декілька кругових обертів головою спочатку в одну сторону, потім в іншу. Повільно покачати розслабленими руками з боків тулуба назад.
«Кулачки-силачі». Пальці рук під рахунок до 5 із силою зжати в кулачки, на рахунок 5 розтиснути, струснувши кисті рук, при цьому зосередити увагу дитини на тім, як пальчикам приємно відпочивати.
Вправи для розвитку мовного дихання
«Кулька». Цю вправу бажано робити спочатку лежачи (щоб дитина повністю розслабилася), а потім сидячи чи стоячи. Вдих через злегка відкритий рот (живіт надувається, як кулька, плечі не піднімати). Видих через вільно відкритий рот, неначе кулька повільно здувається. Рух живота контролюється рукою. Цю ж вправу повторити з подовженим видихом на звуки (А, О, У, И). Видих під час вимови цих звуків повинен бути спокійним і безперервним.
«Задуй свічку». Короткий спокійний вдих носом, потім пауза (затримати дихання на 1-2 сек.) і довгий безперервний видих через ледве зімкнуті губи з промовлянням «пф», начебто гасячи свічку (дути можна на пальчики).
«Літак». Покладіть дитині на долонь маленький шматочок ватки чи паперу. Тримаючи долоню з ваткою на рівні рота, дитина повинна подути на «літак», щоб він полетів. Чим далі полетіла ватка, тим краще дитина зробила вдих і видих.
«Нюхаємо квіточку». Навички правильного вдиху і видиху добре відпрацьовувати на таких вправах: дати дитині понюхати квітку, духи, фрукти.
«Усі мовчать». Зробити вдих, а видихнути на звук “з”, доторкнувшись вказівним пальцем до губ, неначе попросити тиші.
«Де дзвенить комарик?» Дитина, сидячи на стільці, одночасно з поворотом тулуба праворуч-ліворуч робить довгий видих на звук з-з-з-з.
«Гарячий чай». У дитини в руках чашка, дитина робить вдих носом , а на видиху дує в чашечку, вимовляючи пошепки ф-ф-ф-ф, начебто студить гарячий чай.
«Кораблик». Налийте в миску води, покладітьте на воду паперовий кораблик, і запропонуєте дитині “допомогти” кораблику переплисти на іншу сторону миски. Дитина робить вдих носом, а на видиху вимовляє «пф» і дує при цьому на кораблик. Чим дужчий повітряний струмінь, тим далі попливе кораблик.
Вправи для розвитку голосу
«Аня співає пісеньку». А-а-а, а-а-а.
Проспівування на одному видиху звукової доріжки а-о-у-и-е (один звук плавно переходить в інший, і кожний тягнеться не менше 2 сек.);
Проспівування на одному видиху звукової доріжки зі зміною висоти і сили голосу (пошепки, тихо, голосно, тоненьким голоском, грубим голосом);
Проспівування звуку А на видиху (зробили глибокий вдих, надули животик, плечі не піднімаються, на видиху співаємо «А-а-а-а-а-а-а!»)
Проспівування простої мелодії (наприклад, «У лісі, лісі темному, де ходить хитрий лис, росла собі ялинонька, і зайчик з нею ріс…») на звук М чи У. Тобто, дитина робить глибокий вдих, надуває животик, а потім, на безперервному видиху, начебто наспівує тільки мелодію пісеньки («м-м-м-м м-м-м-м…»);
|
Вправи для розвитку координації мовлення з рухами
«Машина». Бі-бі-бі гуде машина, (ритмічно плескати в долоні)
«Листочки». Листочки над нами кружляють, (руки підняти нагору, махати кистями рук) |
Логопедичні вправи на кожен день: для вироблення чіткої мови
В виконанні логопедичних вправ з дитиною для вироблення чіткості його мови потребує все більше число малюків віком старше 3 років. Вправи спрямовані на те, щоб позбавити дитину від мовних порушень, які проявляються у вигляді дефектів мовлення, нерозбірливого вимови звуків і складів, утрудненою постановки окремих звуків і іншого. Крім того, всі ці вправи можна виконувати не тільки з логопедом, а й в спеціальних дошкільних установах, в домашніх умовах з батьками.Зміст
1. Коли проблема має місце
2. Види мовних дефектів у дітей
3. Види логопедичних вправ
3.1 вправи від заїкання
3.2 вправи для мовної терапії
3.3 вправи для поліпшення дикції
3.4 Універсальні вправи для усунення дефектів мовлення
4. Як правильно займатися з дитиною
Зміст
1. Коли проблема має місце
2. Види мовних дефектів у дітей
3. Види логопедичних вправ
3.1 вправи від заїкання
3.2 вправи для мовної терапії
3.3 вправи для поліпшення дикції
3.4 Універсальні вправи для усунення дефектів мовлення
4. Як правильно займатися з дитиною
Коли проблема має місце
Оцінювання якості мови у етей стає актуальним тоді, коли дитині виповнюється 3 роки. У такому віці у дітей з нормальним, правильним психічним розвитком словниковий запас повинен налічувати вже близько тисячі слів, які малюк вже активно компонує в прості речення. Та й сама мова повинна ставати більш виразної, розбірливою, зрозумілою оточуючим. Припустимо «проковтування» деяких звуків в словах, наприклад, замість «молоко» дитина вимовляє «МООК» тощо.
І все-таки деякі особливо свідомі батьки не відкладають наявну проблему в довгий ящик і поспішають з малюком на консультацію до логопеда. І це правильно, адже проблема може полягати не тільки фізіологічному в «проковтуванні» звуків у мові, а й у занадто коротку вуздечку, і в затримці мовного розвитку, і розвитку у малюка алалии, дислалии і інші порушення.
але, на щастя, порушення в розвитку мови у дітей діагностуються не так часто, тому, якщо дитині потрібно поставити якісь проблемні звуки, то логопед порадить спеціальні логопедичні вправи для вироблення у дитини чіткої мови, які можна виконувати кожен день з малюком в домашніх умовах.
Отже, коли дитині потрібна допомога фахівця.- якщо до трьох років у дитини мовна моторика слабо розвинена.
- якщо в промові у дитини нечітко звучать голосні звуки.
- якщо в мовлення у дитини нечітко звучать парні глухі і дзвінкі приголосні звуки (допускається їх незначне пом’якшення).
- якщо мова дитини мізерна, словниковий запас не досить велика, він вважає за краще висловлюватися жестами, окремими мукала звуками, або замінює деякі склади в словах «муканням» .
Увага! Щоб не упустити момент, рекомендується дотримуватися календаря відвідувань вузькопрофільних фахівців, тобто своєчасно проходити з дитиною медогляд, щоб вчасно дізнатися про наявність проблем і своєчасно почати заняття по її усуненню.
Оцінювання якості мови у етей стає актуальним тоді, коли дитині виповнюється 3 роки. У такому віці у дітей з нормальним, правильним психічним розвитком словниковий запас повинен налічувати вже близько тисячі слів, які малюк вже активно компонує в прості речення. Та й сама мова повинна ставати більш виразної, розбірливою, зрозумілою оточуючим. Припустимо «проковтування» деяких звуків в словах, наприклад, замість «молоко» дитина вимовляє «МООК» тощо.
І все-таки деякі особливо свідомі батьки не відкладають наявну проблему в довгий ящик і поспішають з малюком на консультацію до логопеда. І це правильно, адже проблема може полягати не тільки фізіологічному в «проковтуванні» звуків у мові, а й у занадто коротку вуздечку, і в затримці мовного розвитку, і розвитку у малюка алалии, дислалии і інші порушення.
але, на щастя, порушення в розвитку мови у дітей діагностуються не так часто, тому, якщо дитині потрібно поставити якісь проблемні звуки, то логопед порадить спеціальні логопедичні вправи для вироблення у дитини чіткої мови, які можна виконувати кожен день з малюком в домашніх умовах.
- якщо до трьох років у дитини мовна моторика слабо розвинена.
- якщо в промові у дитини нечітко звучать голосні звуки.
- якщо в мовлення у дитини нечітко звучать парні глухі і дзвінкі приголосні звуки (допускається їх незначне пом’якшення).
- якщо мова дитини мізерна, словниковий запас не досить велика, він вважає за краще висловлюватися жестами, окремими мукала звуками, або замінює деякі склади в словах «муканням» .
Увага! Щоб не упустити момент, рекомендується дотримуватися календаря відвідувань вузькопрофільних фахівців, тобто своєчасно проходити з дитиною медогляд, щоб вчасно дізнатися про наявність проблем і своєчасно почати заняття по її усуненню.
Види мовних дефектів у дітей
Логопеди діагностують у дітей дошкільного віку такі види мовних дефектів, які потребують спеціальної корекції.
- Порушення зчленування — це розлад мови, в якому дитина відчуває труднощі з правильними звуками. Звуки можуть бути опущені або неправильно змінені в ході промови. Дитина може замінити звуки або додати звуки неправильні для слів. Маленькі діти зазвичай виявляють проблеми зчленування, коли вони вчаться говорити, але вони повинні «вирости з цього» до певного віку. Якщо помилки зберігаються за стандартним віком розвитку, який варіюється в залежності від звуку, тоді у цієї дитини є порушення артикуляції.
- Апраксия мовлення дитини — це комунікаційне розлад, що впливає на систему моторного програмування для виробництва мови. Мовне виробництво утруднено — особливо з секвенуванням і формуванням звуків. Дитина може знати, що він хоче сказати, але є порушення в частині мозку, яка посилає сигнал м’язі для руху, необхідного для створення звуку. Це призводить до проблем з артикуляцією, а також до інтонаційним наговорює стресів і помилок ритму.
- Синдром тендітної Х-хромосоми — є спадковим генетичним розладом, яке вважається найбільш поширеною причиною успадкованих розумових порушень у хлопчиків, а також розвитку у дітей аутизму. Діагностика порушення здійснюється найчастіше відразу після народження дитини, протягом першого року життя симптоми патології найбільш помітні.
- Заїкання відбувається, коли мова порушується мимовільними повтореннями окремих складів або букв в словах, продовженням звуків і коливаннями або паузою перед промовою . Заїкання може бути придбаним, тобто воно виникає під час раннього сприйняття мови або набувається через травму мозку. Ніхто не знає точних причин заїкання у дитини. Вважається, що воно має генетичну основу, але прямий зв’язок ще не знайдена.
Мовні розлади можна класифікувати трьома різними способами:- експресивним розладом мови.
- сприйнятливим мовним розладом.
- вираженим-сприйнятливим мовним розладом.
Діти з вираженим мовним розладом не мають проблем зі створенням звуків або слів, але мають нездатність отримати правильні слова і сформулювати правильні пропозиції. Діти з сприйнятливим мовним розладом зазнають труднощів з розумінням усної та письмової мови. Нарешті, діти з вираженим-сприйнятливим розладом мови проявлять обидва види симптомів.
Це далеко не всі наявні, а тільки деякі, з найбільш поширених порушень мовлення у дітей. Якщо ви відчуваєте, що у вашої дитини розлад мови, зверніться до логопеда, щоб обговорити варіанти лікування.
Логопеди діагностують у дітей дошкільного віку такі види мовних дефектів, які потребують спеціальної корекції.
- Порушення зчленування — це розлад мови, в якому дитина відчуває труднощі з правильними звуками. Звуки можуть бути опущені або неправильно змінені в ході промови. Дитина може замінити звуки або додати звуки неправильні для слів. Маленькі діти зазвичай виявляють проблеми зчленування, коли вони вчаться говорити, але вони повинні «вирости з цього» до певного віку. Якщо помилки зберігаються за стандартним віком розвитку, який варіюється в залежності від звуку, тоді у цієї дитини є порушення артикуляції.
- Апраксия мовлення дитини — це комунікаційне розлад, що впливає на систему моторного програмування для виробництва мови. Мовне виробництво утруднено — особливо з секвенуванням і формуванням звуків. Дитина може знати, що він хоче сказати, але є порушення в частині мозку, яка посилає сигнал м’язі для руху, необхідного для створення звуку. Це призводить до проблем з артикуляцією, а також до інтонаційним наговорює стресів і помилок ритму.
- Синдром тендітної Х-хромосоми — є спадковим генетичним розладом, яке вважається найбільш поширеною причиною успадкованих розумових порушень у хлопчиків, а також розвитку у дітей аутизму. Діагностика порушення здійснюється найчастіше відразу після народження дитини, протягом першого року життя симптоми патології найбільш помітні.
- Заїкання відбувається, коли мова порушується мимовільними повтореннями окремих складів або букв в словах, продовженням звуків і коливаннями або паузою перед промовою . Заїкання може бути придбаним, тобто воно виникає під час раннього сприйняття мови або набувається через травму мозку. Ніхто не знає точних причин заїкання у дитини. Вважається, що воно має генетичну основу, але прямий зв’язок ще не знайдена.
Мовні розлади можна класифікувати трьома різними способами: - експресивним розладом мови.
- сприйнятливим мовним розладом.
- вираженим-сприйнятливим мовним розладом.
Діти з вираженим мовним розладом не мають проблем зі створенням звуків або слів, але мають нездатність отримати правильні слова і сформулювати правильні пропозиції. Діти з сприйнятливим мовним розладом зазнають труднощів з розумінням усної та письмової мови. Нарешті, діти з вираженим-сприйнятливим розладом мови проявлять обидва види симптомів.
Це далеко не всі наявні, а тільки деякі, з найбільш поширених порушень мовлення у дітей. Якщо ви відчуваєте, що у вашої дитини розлад мови, зверніться до логопеда, щоб обговорити варіанти лікування.
Види логопедичних вправ
Існує безліч причин для роботи на логопедичних вправах будинку. Іноді батьки не впевнені, чи повинен їх дитина відвідувати логопеда і хотіли б спочатку поробити логопедичні вправи вдома.
Ми склали список вправ, інструментів і заходів, які б допомагали дитині розвивати мовний апарат і вчитися виразно і чітко розмовляти. Кожна вправа призначене для залучення вашої дитини і стимулювання мови і моПам’ятайте, сеанси терапії мовних порушень, особливо для дітей у віці до трьох років, повинні проходити у формі гри. Ваша дитина не може плідно займатися, якщо йому буде здаватися, що він знаходиться в формальної навчальному середовищі. Діти повинні насолоджуватися своєю діяльністю, щоб вчитися.
Існує безліч причин для роботи на логопедичних вправах будинку. Іноді батьки не впевнені, чи повинен їх дитина відвідувати логопеда і хотіли б спочатку поробити логопедичні вправи вдома.
Ми склали список вправ, інструментів і заходів, які б допомагали дитині розвивати мовний апарат і вчитися виразно і чітко розмовляти. Кожна вправа призначене для залучення вашої дитини і стимулювання мови і моПам’ятайте, сеанси терапії мовних порушень, особливо для дітей у віці до трьох років, повинні проходити у формі гри. Ваша дитина не може плідно займатися, якщо йому буде здаватися, що він знаходиться в формальної навчальному середовищі. Діти повинні насолоджуватися своєю діяльністю, щоб вчитися.
Вправи від заїкання
Виконуючи вправи від заїкання, необхідно піклуватися про правильне дихання, тому що це вже 50% успіху. Перелік вправ являє собою наступні:
- Повільне обговорювання віршів і лічилок. Щоб досягти правильного дихання, потрібно ходячи по кімнаті на кожен крок говорити слово або склад з рядків. До речі, дітям, які страждають від заїкання рекомендується вчити якомога більше віршів на пам’ять і співати пісні. Можна записатися на хоровий гурток.
- попригушка. Дитині буде весело стрибати по кімнаті на одній нозі і проговорювати на кожен стрибок склади «тра-та-та», «топ — топ, хлоп — хлоп» тощо.
- Вправа «Диригент» полягає в одночасному ритмічному розмахуванні руками і пропевание слів і складів.
Виконуючи вправи від заїкання, необхідно піклуватися про правильне дихання, тому що це вже 50% успіху. Перелік вправ являє собою наступні:
- Повільне обговорювання віршів і лічилок. Щоб досягти правильного дихання, потрібно ходячи по кімнаті на кожен крок говорити слово або склад з рядків. До речі, дітям, які страждають від заїкання рекомендується вчити якомога більше віршів на пам’ять і співати пісні. Можна записатися на хоровий гурток.
- попригушка. Дитині буде весело стрибати по кімнаті на одній нозі і проговорювати на кожен стрибок склади «тра-та-та», «топ — топ, хлоп — хлоп» тощо.
- Вправа «Диригент» полягає в одночасному ритмічному розмахуванні руками і пропевание слів і складів.
Вправи для мовної терапії
- Дзеркальні вправи. Багато дітей з проблемами зчленування не розуміють, як правильно артикулювати, щоб звуки могли правильно звучати. Якщо робити мовні вправи перед дзеркалом, це може допомогти дитині побачити, як рухається його рот, губи, коли він вимовляє особливі звуки. Ви можете чітко і правильно сформулювати кожен звук, щоб змоделювати правильне позиціонування для своєї дитини і продемонструвати відмінності в дзеркалі.
- Жаба-стриб скок. Це проста гра, яка допоможе вашій дитині повторити одне й те саме слово шість разів. Виберіть кілька слів, на яких ви хочете практикуватися. Слова повинні мати саме ті звуки, які даються дитині з працею. Розподіліть по кімнаті шість «острівців», це можуть бути листи паперу, подушки, іграшки — словом, щось таке, що могло б означати «зупинку» для дитини.
Попросіть вашого дитини стрибнути або добігти до кожного острівця, кожен раз вимовляючи потрібне слово. Після того, як він стрибне до всіх острівців і правильно вимовить слово. Ви можете заохотити свою маленьку стрибає жабу цукеркою.
- На додаток до тактильного зворотного зв’язку логопед може використовувати інші вправи для мовної терапії для артикуляції, щоб допомогти йому вимовити певні звуки. Він може чітко сформулювати слово і попросити вашої дитини повторити його. Повторювати слово потрібно буде кілька разів, щоб дитина могла практикуватися в вимові складних слів і звуків.
- Вгадай хто? Це весела настільна гра, яка допомагає дітям ідентифікувати повсякденні предмети, такі як автомобілі, тварини, продукти або морські істоти, словом, все, що завгодно. Ця гра не тільки допомагає в рішенні логопедичних проблем, але і сприяє належної ідентифікації особистості і навичкам соціалізації.
- Дзеркальні вправи. Багато дітей з проблемами зчленування не розуміють, як правильно артикулювати, щоб звуки могли правильно звучати. Якщо робити мовні вправи перед дзеркалом, це може допомогти дитині побачити, як рухається його рот, губи, коли він вимовляє особливі звуки. Ви можете чітко і правильно сформулювати кожен звук, щоб змоделювати правильне позиціонування для своєї дитини і продемонструвати відмінності в дзеркалі.
- Жаба-стриб скок. Це проста гра, яка допоможе вашій дитині повторити одне й те саме слово шість разів. Виберіть кілька слів, на яких ви хочете практикуватися. Слова повинні мати саме ті звуки, які даються дитині з працею. Розподіліть по кімнаті шість «острівців», це можуть бути листи паперу, подушки, іграшки — словом, щось таке, що могло б означати «зупинку» для дитини.
Попросіть вашого дитини стрибнути або добігти до кожного острівця, кожен раз вимовляючи потрібне слово. Після того, як він стрибне до всіх острівців і правильно вимовить слово. Ви можете заохотити свою маленьку стрибає жабу цукеркою.
- На додаток до тактильного зворотного зв’язку логопед може використовувати інші вправи для мовної терапії для артикуляції, щоб допомогти йому вимовити певні звуки. Він може чітко сформулювати слово і попросити вашої дитини повторити його. Повторювати слово потрібно буде кілька разів, щоб дитина могла практикуватися в вимові складних слів і звуків.
- Вгадай хто? Це весела настільна гра, яка допомагає дітям ідентифікувати повсякденні предмети, такі як автомобілі, тварини, продукти або морські істоти, словом, все, що завгодно. Ця гра не тільки допомагає в рішенні логопедичних проблем, але і сприяє належної ідентифікації особистості і навичкам соціалізації.
Вправи для поліпшення дикції
- Треба встати вертикально, злегка опустити голову вниз і опустити нижню щелепу. Щелепа розслабити і почати повільно рухати нею вправо і вліво. Краще виконувати цю вправу перед дзеркалом, щоб бачити, куди рухати щелепу.
- Вправа виконується стоячи, обидві руки слід покласти на груди. Тепер набираємо в легені більше повітря і повільно видихаємо його вимовляючи співуче голосні звуки довго і протяжно. Мова при цьому здійснює повороти від одного куточка рота до іншого. Мова долен бути максимально напруженим і витягнутим в трубочку.
- Ця вправа аналогічно попередньому, але тепер мова повинна ковзати по зубам, немов вважаючи їх. На кожному зубі слід робити зупинку на 5 секунд. Щелепи і губи при цьому обов’язково повинні залишатися нерухомими.
- Треба встати вертикально, злегка опустити голову вниз і опустити нижню щелепу. Щелепа розслабити і почати повільно рухати нею вправо і вліво. Краще виконувати цю вправу перед дзеркалом, щоб бачити, куди рухати щелепу.
- Вправа виконується стоячи, обидві руки слід покласти на груди. Тепер набираємо в легені більше повітря і повільно видихаємо його вимовляючи співуче голосні звуки довго і протяжно. Мова при цьому здійснює повороти від одного куточка рота до іншого. Мова долен бути максимально напруженим і витягнутим в трубочку.
- Ця вправа аналогічно попередньому, але тепер мова повинна ковзати по зубам, немов вважаючи їх. На кожному зубі слід робити зупинку на 5 секунд. Щелепи і губи при цьому обов’язково повинні залишатися нерухомими.























Немає коментарів:
Дописати коментар